Diablo 4: Patch 2.5.0 startet mit vielen Bugs auf dem PTR
Diablo 4 steht mit dem Patch 2.5.0 vor wichtigen Änderungen, die derzeit im Public Test Realm (PTR) getestet werden. Doch im aktuellen Testlauf wurden zahlreiche Fehler und Ungereimtheiten festgestellt, die vor dem offiziellen Release noch behoben werden sollen. Sowohl Klassenfähigkeiten als auch Item-Mechaniken und Dungeon-Systeme sind betroffen. Wer sich also auf die kommende Version vorbereitet, sollte die wichtigsten Probleme im Blick behalten.
- Alle Klassen sind von unterschiedlichen Fehlern betroffen, z. B. fehlerhafte Beschreibungen oder nicht funktionierende Aspekte.
- Vollendung: Items mit zu niedrigem Power-Level können fälschlicherweise aufgewertet werden.
- Sanctification: Probleme mit der Anwendung und Anzeige auf Items ab 750 Item Power.
- Items: Mehrere Gegenstände enthalten Platzhaltertexte oder falsche Stat-Angaben.
- Season Ranking: Zahlreiche Bugs bei Missionszielen und Fortschrittsverfolgung.
- Geistgeborener: In bestimmten Dungeons ist kein Fortschritt möglich oder die Karte nicht verfügbar.
- Technische Probleme: Hoher eingehender Schaden, UI-Bugs und unzugängliche Portale.

Hi all,
Welcome to the PTR known issues thread. This is a go-to resource for known issues you may experience while playing the PTR. The list below calls out issues we are aware of and intend to address by the official release of 2.5.0.
PTR 2.5.0
Classes
- Shattered Vow polearm description is incorrect
- Druid Khamsin Steppewalkers gains infinite duration when activated with zero charges
- Druid Mjolnic Ryng description is incorrect
- Necromancer’s Hand of Naz fails to upgrade Skeletal Arch-Mages
- The nodes in Necromancer’s Hulking Monstrocity Paragon board have missing descriptions
- Rogue Star Shards aspect incorrectly updates the charge counter on the skill bar
- Rogue Poison Traps no longer spawn when Shadow Clone and Bursting Venoms Aspect are combined and triggered
- Sorcerer Snowveiled Aspect improperly gives Damage Reduction instead of Armor
- Sorcerer Esadora’s Overflowing Cameo doesn’t affect multiple enemies when the tempering recipe that allows Crackling Energy to zap additional targets
- Spiritborn Protector skill doesn’t deal damage on its initial hit
- Spiritborn Rod of Kepeleke can cause Vigor costs to double when using Payback
- Spiritborn Sapping Legendary Paragon node doesn’t function properly
- Spiritborn Path of Emissary doesn’t scale properly with the number of Greater affixes it has
Masterworking
- Items below 750 Item Power can be Masterworked
- Non-Ancestral items can be Masterwork Capstoned for a Masterworked Greater Affix
- Items with all Greater Affixes can be Masterwork Capstoned
- Reset all ranks icon appears incorrectly
- Items are missing a string for Upgrade Quality progress
Sanctification
- Items at 750 Item Power cannot be Sanctified in Torment difficulties
- Heavenly Sigils do not state where they are obtained in the item tooltip
- Items that innately have the Indestructible affix appear to be Sanctified even though they are not
- The Heavenly Forge location has issues with lighting
- The map of Sanctuary cannot be accessed while in the Heavenly Forge
- In pre-torment, the VFX to signify you can use sanctification after using the reward portal will remain once you sanctify your item, despite not being able to sanctify again.
Items
- The base stat line on jewelry seems to calculate the resist all from Diamonds
- Several items have placeholder text
- Artificer Stones may still drop in-game
Combat
- Some damage tuning may lead to excessively high incoming damage
Lesser Evils
- After defeating Azmodan and opening Belial’s Hoard, you can’t reopen the hoard
- Lesser Evil Memories can be auto-looted
Season Ranking
- Various UI, text string, and placeholder issues
- Using various boosts from Mrak may cause certain objectives to be unable to be completed
- Several objectives can be completed before reaching the specified rank
- Master at Work objective will not be completed if the item skips the fourth level of masterworking
- Lucid Fever objective can be completed by doing non-World events
- Earning Obducite from Nightmare Dungeon completion doesn’t advance the Lucid Dreams objective
- The World in Sin, Paid in Valor, Hell Pangs, Grim Collector, and Power Beyond Comprehension objectives can’t be completed
Tower
- The portal cannot be interacted with in Normal difficulty
Dungeons
- The Sweltering Heat effect in the Torrid Menagerie Capstone Dungeon can trigger various item affixes equipped by the player’s character.
- The map of Sanctuary can’t be accessed while within a Capstone Dungeon
- You cannot advance in Escalating Nightmare Dungeons
Verpasse keinen News-Artikel oder Diablo-Guide mehr und folge uns auf Facebook, X oder abonniere unseren RSS-Feed.
Kommentare:
nebenbei gefragt gab aller paar tage immermal nen gratis transmog im shop.. jetzt kommt garnix mehr seit längerer zeit wurde wo auch gestrichen oder ?
sinnlos der neue grubendungeon- der turm oder was das is ( steht ja wieder 0 beschreibung dabei weil verbuggt schon zum 2ten mal gecrasht mitten im run. sinnlos ptr wieder
bei missionen oder items steht überall: missing... und man weiß garnicht was man machen soll usw. sinnlos !