Patchnotes zu Patch 2.7.2 / Season 25

Geschrieben von Telias am 14.11.2021 um 07:00
Kommentare (17)

Neuer Patch 2.7.2 Build erschienen

Ein neuer Build für Patch 2.7.2 ist auf den öffentlichen Testrealms erschienen. Passend dazu wurden die Patchnotes aktualisiert. Die Neuerungen sind in roter Schrift erkennbar.

Wann beginnt Season 25 in Diablo 3? Die 25. Saison in Diablo 3 beginnt vermutlich gegen Ende November, Anfang Dezember. Einen offiziellen Termin gibt es bisher aber noch nicht.


Patch 2.7.2 bzw. Season 25 ist schon mehr als überfällig. Das liegt vermutlich am Erfolg und an den Problemen bei Diablo 2 Resurrected. Wir hatten die letzten Wochen jedenfalls keine Langeweile. Mit Diablo 3 geht es aber nun endlich weiter. Die Testphase zu Patch 2.7.2 beginnt am 4. November und dauert zwei Wochen lang. Dies ist für uns nicht sehr optimal, da auch der Betatest zu Lost Ark am 4. November beginnt. Dennoch sind wir zuversichtlich, dass wir genug über Lost Ark, sowie über die neuen Inhalte aus Season 25 berichten werden.

Season 25 Seasonthema: Seelensplitter

Das Highlight in der 25. Saison für Diablo 3 sind die Seelensplitter. Dabei handelt es sich um Sockel-Gegenstände die in Helm und Waffen gesteckt werden können und uns dämonische Mächte verleihen. Es gibt kleine und große Seelensplitter, welche wir durch Aufwertungen weiter verbessern können. Sobald Patch 2.7.2 auf den PTR-Servern erscheint, stellen wir euch das neue System in einem Video vor.

Änderungen an Gegenständen

Ansonsten gibt es Änderungen an einigen Gegenständen. Details hierzu findet ihr in den offiziellen Patchnotes.

Diablo 3 Patch 2.7.1 / Season 24

Patch Notes

Below you will find the patch notes for the upcoming update for Diablo III, Patch 2.7.2.


PATCH 2.7.2

Table of Contents:


Seasons

New Season Theme: Season 25 introduces a new type of socketable item called Soul Shards. Nephalem can find 7 unique Soul Shards, based on the Lords of Hell, which give players demonic new powers. One of 3 Prime Evil Soul Shards can be equipped into Helms and one of 4 Lesser Evil Soul Shards can be equipped into Weapons. Each Soul Shard can be upgraded three times using a new seasonal-exclusive consumable, the Hellforge Ember.

Soul Shards and Hellforge Embers can drop from anywhere in Sanctuary, but Soul Shards have a higher chance to drop from Bosses. Soul Shards cannot be traded, but can be salvaged or utilized in Caldesann’s Despair. You may only equip one Prime Evil Soul Shard and one Lesser Evil Soul Shard at a time. Lastly, Soul Shards and Hellforge Embers only drop in Seasonal play, and will not transfer to your non-seasonal character when the season ends.

Developer's Note: With the upcoming 25th Anniversary of the Diablo Franchise, we wanted players to delve into the darker side of the Nephalem's past. In Season 25, players can embrace evil by infusing themselves with the essences of the Lords of Hell. Players will embark on their Season Journey to discover and upgrade demonic Soul Shards based on the seven Lords of Hell. By embodying a Prime and Lesser Evil, players will inflict new forms of pain and suffering on the demons of Sanctuary. We can't wait for players to get their hands on Soul Shards to start unlocking their true power.

Bug Fixes

  • Fixed a bug where Rank 2 Soul Shard affixes values could sometimes change after being socketed.
  • Fixed a bug that allowed players to equip 2 Lesser Soul Shards.
  • Updated the possible range of All Resistance on Rank 2 upgrades to 55-62.
  • Updated the possible range of Armor on Rank 2 upgrades to 375-390.
Developer's Note 11/12: In addition to fixing several bugs that resulted in some Soul Shards powers being much more powerful than intended, we've redesigned and balanced several Soul Shards to give more competitive options when choosing the right Soul Shard for a wider range of builds. 

Sliver of Terror

  • Updated Sliver of Terror base power: "Your cooldowns are increased by 25%. For every skill on cooldown, you take 12.5% reduced damage and deal 25% increased damage."
  • Reduced the power of Sliver of Terror's Rank 3 upgrade Ring of Fire effect and increased the required kills to 100 to proc.

 

 

Fragment of Destruction

 

  • Added Fragment of Destruction Rank 3 upgrade: "When you apply Mark of Destruction to an enemy, you increase your movement speed by 5% for 7 seconds. Max 10 Stacks."
  • Removed Fragment of Destruction Rank 3 upgrade: "Increase the duration of the Mark of Destruction to 10 seconds."

Stain of Sin

  • Updated Stain of Sin base power: "You deal 25% less damage. When you kill 50 enemies, you spawn a pool of blood that increases the damage done to elite enemies by 150% and lasts 15 seconds.
  • Added Stain of Sin Rank 3 upgrade: "You gain an additional Rift Progress Orb when you kill an elite pack."
  • Removed Stain of Sin Rank 3 upgrade: "The pool of blood now also freezes non-elite enemies."
  • Updated Stain of Sin Rank 3 negate elite affix power to include Wormhole and Electrified.

Dregs of Lies

  • Updated Dregs of Lies base power: "You deal 25% less damage. Your pets deal 50% increased damage."
  • Added Dregs of Lies Rank 3 upgrade: "Each time your pet hits an enemy, your damage is increased by 1% for 5 seconds. This stacks up to 100 times. When you reach 100 stacks, the stacks quickly reset to 0."
  • Added Dregs of Lies Rank 3 upgrade: "Killing an elite enemy reduces all your active cooldowns by 5 seconds."
  • Removed Dregs of Lies Rank 3 upgrade: "Double the damage reduction enemies receive when you critically strike them."
  • Removed Dregs of Lies Rank 3 upgrade: "Each elite enemy slain with the damage reduction effect from this soul also reduces all your active cooldowns by 5 seconds."

Remnant of Pail

  • Fixed a bug with Remnant of Pain Rank 3 passability power that caused collision issues with Mystic Ally.

 

 

Essence of Anguish

  • Updated Essence of Anguish base power: "Every time you deal poison damage to an enemy you increase your cooldown reduction and movement speed by 2.5% while your damage received is increased by 5% for 10 seconds. Max 10 stacks."
  • Fixed a bug that caused Essence of Anguish's Rank 3 upgrade death blow effect to cause more damage than intended.
  • Fixed a bug that caused Essence of Anguish's Rank 3 upgrade death blow effect to not trigger consistently.
  • Updated Essence of Anguish's Rank 3 upgrade death blow effect to not synergize with Sever's Legendary Power.
  • Added a buff bar icon to track stacks of Essence of Anguish's base effect.
  • Updated the tooltip of Essence of Anguish's Rank 3 death blow effect to clarify that only player attacks can trigger the effect.

 

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Items

Item Changes

General

  • Updated Depth Diggers Legendary Power to work with all Primary skills.

Barbarian

  • Remorseless: While both Wrath of the Berserker and Call of the Ancients are active, Hammer of the Ancients deals 600-800% increased damage.
Developer's Note: We wanted to buff the Barbarian's Hammer of the Ancients playstyle without putting the power into a specific set.

Witch Doctor 

  • Shukrani's Triumph: Spirit Walk lasts until you attack 3 times or until an elite enemy is within 20 yards of you. Attacks while in the spirit realm deal 75-100% increased damage.
  • Lakumba's Ornament: Reduce all damage taken by 60% if your Soul Harvest stack is at least (1-3), and an additional 2% for each stack of Soul Harvest.
  • Spider Queen's Grasp​: Corpse Spiders deals an additional 600-800% damage and releases a web on impact that Slows enemies by 80%.
  • Brood of Araneae​: Corpse Spiders deals an additional 75-100% damage, and each spider bite causes the target to take an additional 1% damage from Corpse Spiders for 5 seconds.
  • Spirit of Arachyr (2-piece bonus): Corpse Spiders now spawns with health and attacks twice as fast. 
  • Spirit of Arachyr (2-piece bonus): Summon a permanent Spider Queen connected to you by an infested thread. Enemies caught in the thread are infested. Corpse Spider attacks against infested enemies inflict the same damage to all infested enemies. The Spider Queen is commanded to move to where you cast your Corpse Spiders. Corpse Spiders now spawns with health.
  • Spirit of Arachyr (4-piece bonus): Summon a permanent Spider Queen who leaves behind webs that lasts for 15 seconds and Slows enemies. You take 75% reduced damage while in the web. The Spider Queen is commanded to move to where you cast your Corpse Spiders.
  • Spirit of Arachyr (4-piece bonus): The Spider Queen now leaves behind webs that lasts for 15 seconds and Slows enemies. Infested enemies remain infested while on the web. You take 75% reduced damage while in the web and for 4 seconds after.
Developer's Note: We've reworked Witch Doctor's Spirit of Arachyr set, as well as several legendary Witch Doctor items. With these changes, we hope to infuse Spirit of Arachyr with more flavor and gameplay, as well as give Witch Doctors a much needed power increase.
  • Corpse Spiders are no longer affected by crowd control effects.
  • Updated Ring of Emptiness to benefit attacks from all non-Fetish pets.
  • Updated the tooltip of Shukrani's Triumph to better reflect functionality.
  • Corpse Spiders can now benefit from Pet buffs.
Developer's Note 11/12: We've added a new mechanic to the Spirit of Arachyr set which should give it a more active and thematic playstyle. Additionally, we've given Corpse Spiders the ability to benefit from several items that buff pets, which should give more power and gearing options..

Demon Hunter

  • *Correction* Marauder's Encasement (4-piece bonus): Sentries deal 400% increased damage and cast Elemental Arrow, Chakram, Impale, Multishot, and Cluster Arrow when you do, as well as automatically cast your equipped Hatred spenders.
  • Marauder's Encasement (6-piece bonus): Your primary skills, Elemental Arrow, Chakram, Impale, Multishot, Cluster Arrow, Companions, Vengeance, and Sentries deal 12000% increased damage for every active Sentry.
  • The Shadow's Mantle (6-piece bonus): Impale deals an additional 75000% weapon damage to the first enemy hit, and 25000% to subsequent enemies.
  • Bombardier’s Rucksack: You may have 2 additional Sentries. Cluster Arrow deals 150-200% increased damage.
Developer's Note: We adjusted the Demon Hunter Embodiment of the Marauder set to give it some of its legacy functionality and shifted power back to the Sentries. Additionally, we buffed The Shadow's Mantle set to make it more effective against multiple targets.
  • Fixed a bug that caused Impale: Chemical Burn not to benefit from the Shadow's Mantle 6-piece bonus.
Developer's Note 11/12: We've added Cluster Arrow damage to Bombardier's Rucksack, which should make Cluster Arrow builds with the reworked Embodiment of Marauder's set more appealing. 

Necromancer

  • Bones of Rathma (6-piece bonus): Each permanent active minion increases the damage of Army of the Dead by 1750%, up to 31,500%.
Developer's Note: The Necromancer's Bones Rathma set redesign has not been as strong as we had initially hoped, so we've increased its power.

Wizard

  • Firebird's Finery (2-piece bonus): Disintegrate Ignites enemies, causing them to take 1500% 3000% weapon damage per second until they die. When you die, a meteor falls from the sky and revives you. This effect has a 60-second cooldown.
  • Firebird's Finery (6-piece bonus): You gain 2500% 5000% increased damage while Ignite is applied to a target. Hitting an Ignited enemy with a non-channeling fire spell deals Ignite damage multiplied by Combustion stacks. Pets cannot trigger this effect
Developer's Note: The Wizard's Firebird's Finery was reborn in patch 2.7.0 and has been one of the strongest builds in the game for all activities since. It's time to reduce the power of Firebird's Finery to bring it more in line with other classes and builds.
Developer's Note 11/12: Based on player feedback, we're taking a different approach to nerfing Firebird's Finery. Rather than having pets do the heavy lifting, we want to lean into the fantasy of the player being a brawling battle mage.

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Bug Fixes

 

  • Fixed a bug that prevented pets cast by the player from proccing Oculus Ring if it is equipped on a Follower.
  • Fixed a bug that caused Momentum stacks to not always apply properly when using Calamity and The Ninth Cirri Satchel.
  • Fixed a bug where Life per Second granted from Mantra of Healing isn't being applied to the shield generated by Molten Wildebeest's Gizzard.
  • Fixed a bug where Mystic Ally: Earth Ally damage was not increased by The Crudest Boots.
  • Fixed a bug that prevented Mystic Ally: Fire Ally active from attacking the Rift Guardian Perendi.

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Quelle: Blizzard


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Kommentare:

Geschrieben von Gast am 14.11.2021 um 18:59

@Gast 09.11.21 22:56
Nun sie haben es ja nach dem feedback rückgängig gemacht. Jetzt müssen si aber noch dafür sorgen, dass alle non-channeling skills auch funktionieren sonst sind der fantasy nämlich schnell die grenzen gesetzt. Das nichtfunktionieren der Skills war ja schliesslich der Grund warum wie überhaupt auf die Idee gekommen sind die Images zu probieren, welche bis dato nie benutzt wurden... Mal sehen wie es weiter geht

Geschrieben von Gast am 14.11.2021 um 17:59

also wenn sie wirklich ca 14 tage vorher bescheidgeben wirds langsam eng mit ende november anfang dezember.. und saison 25 startet ja auch mind 1 woche später erst eigentlich wenn nich sogar 2 . also is vor mitte dezember-weihnachten nicht mit saison 25 zu rechnen naja. wär super endlich mal zu erfahrn was die belohnungen sind und welche klassen top sind solo als auch gruppe. sonst hat jessi doch auch immer dazu was gepostet ^^

Geschrieben von Gast am 14.11.2021 um 17:48

Hallo! Hat schon jemand das Mundunugus Set mit dem Ring der Leere auf dem PTR probiert? Proct der Ring jetzt wieder, da er ja geändert wurde
? Bin für jede Info dankbar, Greezs

Geschrieben von Gast am 09.11.2021 um 22:56

@Gast am 05.11.2021 um 13:43:

Sorry, finde ich etwas überzogen. Der Build ist imo overpowered und ob er wirklich unbrauchbar wird, wenn man an das Season Theme denkt, sei dahingestellt. Balancing ist immer ein großes Thema und wirklich zufrieden stellen kann man eh nicht alle. Aber das nach einiger Zeit Anpassungen vorgenommen werden, ist nun wirklich keine Neuigkeit und grundsätzlich absehbar. Auch den PTR-Ansatz finde ich in Sachen "Testen" im Grunde genommen gut. Solange Kritik und Hinweise ankommen bzw. aufgenommen werden, kann man sich darüber eigentlich nicht beklagen.

Nun bin ich gegenüber Blizzard sicherlich keiner Kritik abgeneigt - Gründe gab es in den letzten Wochen allein wegen D2R ja nun genug. Aber das nach beinahe 10 Jahren immer mal wieder etwas interessantes oder neues mit den Seasons kommt, ist schon lobenswert. So schwer es mir auch fällt, das zu schreiben ^^

Geschrieben von Gast am 05.11.2021 um 13:43

Immer und immer wieder dasselbe. Blizz findet kein Maß und hat auch keine Lust irgendetwas selbst zu testen. Dafür gibt es ja uns Idioten. Jetzt auf einmal fällt den auf, dass Firebirds stark ist und direkt 50% dmg (der erste nerf spielt keine Geige). Resultat wie so oft: Build tot - einfach zu schwach. Vielen lieben Dank!

Geschrieben von Gast am 04.11.2021 um 21:28

Ok grade nochmal den Laucher in den Vordergrund geholt und auf einmal steht da Update beim PTR offensichtlich hats ein bissl gedauert bis ers erkannt hat das ein Update da ist scheint doch heute schon der Seasontest zu starten. Also ist die Info doch korrekt. Und nach dem aktualisieren steht jetzt 2.7.2 da. Yey endlich.

Geschrieben von Gast am 04.11.2021 um 21:22

PS ist ja genauso wie mit der einen die er rausgehauen hat mit den Exalted Items. War blos n Wunsch von nem User aber hey der Seasontest startet. Und viele freuen sich fälschlicherweise und sind dann enttäuscht das es doch nicht so war.

Geschrieben von Gast am 04.11.2021 um 21:19

Schon klar das es Wurst ist ob Donnerstag oder Freitag aber man sollte trotzdem hinterfragen on die Infos auch richtig waren die man da von sich gibt. Wenn Blizz sachen immer Freitags startet dann muss ne Info die einen anderen Tag beschreibt nicht unbedingt richtig sein und man sollte bevor man solche Falschinfos weiter leitet dann erstmal bei der Firma nachfragen warum jetzt auf einmal Donnerstag da ist statt der normale Turnus. Und wie man sieht wars eine Fehlinfo denn es ist Donnerstag und der PTR mit 2.7.2 ist immer noch nicht da und da wir alle ja Blizz mittlwerweile sehr gut kennen glaube ich solche Sachen erst wenn das ganze auch wirklich startet. Denn obs morgen so weit ist wissen wir immer noch nicht, da heute ja angeblich angesagt war von denen.

Geschrieben von Gast am 04.11.2021 um 18:03

wo ist die testphase ? bzw ptr ? man kann nur normal spielen und selbst da hängt man nur in warteschleife- server ausgelastet angeblich... nicht mal ne positionsnr wielange man wartet etc.. toll wieder mal

Geschrieben von Gast am 03.11.2021 um 06:02

aber über belohnungen usw für season 25 is noch nix bekannt ? oder ?

Geschrieben von Gast am 03.11.2021 um 06:01

@Geschrieben von Gast am 02.11.2021 um 11:17
du müsstest mal dazuschreiben wen du meinst kein plan auf welchen beitrag sich deine aussage bezieht mit dem sinn....

Geschrieben von Gast am 02.11.2021 um 11:17

Warum?
Einen wirklichen Sinn wirst du bei Spielen eh nicht finden - ausser es macht Spass. Und wenn das Farmen in der Season Spass macht, dann mache es. Wenn nicht, lass es bleiben:)

Geschrieben von Gast am 02.11.2021 um 06:09

@Geschrieben von Gast am 02.11.2021 um 01:39

Die Testphase zu Patch 2.7.2 beginnt am 4. November nicht die season ! is es doch wurscht wann testphase beginnt ob donnerstag oder freitag

Geschrieben von Gast am 02.11.2021 um 01:39

Hm 4 November ist Donnerstag Haben die Sachen nicht immer an einem Freitag begonnen?

Geschrieben von Gast am 01.11.2021 um 22:15

Finde es ja gut dass ihr immer weiter über Diablo 3 berichtet aber manchmal finde ich sind bei den Einträgen sehr viele Fehler. Copy-paste. In der Übersicht steht „sehr viele so genannte Etheral Weapons“. Ups. War wohl noch von letzter Season übrig

Geschrieben von Gast am 01.11.2021 um 20:40

Ab warten und Tee trinken.

Geschrieben von Gast am 01.11.2021 um 20:32

also nix mit lila gegenständen so wie die etherischen war also humbug meldung ^^


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