Diablo 2 Resurrected: Lobbys auf Konsolen, TCP/IP & UW

Geschrieben von Telias am 08.09.2021 um 10:37
Kommentare (9)

Beim Betatest zu Diablo 2 Resurrected hat Blizzard ordentlich Feedback aus der Community gesammelt. Zu drei Themen, welche die Community am meisten beschäftigt, hat sich das Entwicklerteam geäußert. Wir fassen den gesamten Artikel kurz zusammen.

New World Beta & Diablo 2 Resurrected (Download +Update)

Diablo 2 Resurrected

Lobbys auf Konsolen

Einige Spieler haben sich beschwert, dass es keine Lobbys auf Konsolen gibt. Diese wurden durch den so genannten Party Finder ersetzt. Blizzard ist der Meinung, dass Konsolenspieler mit dem Party Finder in Diablo 2 Resurrected bessere Erfahrung sammeln. Da einige Spieler dies jedoch anders sehen, wurden nun weitere Parameter wie Bosse, Gebiete und Events beim Party Finder hinzugefügt. Aktuell sind keine Lobbys für Konsolen geplant, jedoch auch nicht komplett ausgeschlossen.

TCP/IP Support

Der TCP/IP Support wurde nach dem technischen Alphatest entfernt, da durch diesen erhebliche sicherheitsrelevante Probleme Diablo 2 Resurrected entstanden sind. Trotz dieser Änderung wird eine Form des Moddings weiterhin möglich sein. So lassen sich einzelne Dateien bearbeitet, wodurch Werte von Fähigkeiten und Gegenständen angepasst werden können.

Ultrawide Support

Dass es keinen Support für extraweite Monitore gibt, hat einen bestimmten Grund. Diablo 2 ist so erstellt, dass Monster nur eine Sichtweite von 19:9 haben. Spieler mit einer Sichtweite von 21:9 könnten somit weit entfernte Gegner ohne Gegenwehr angreifen. Zudem wäre es kein schönen Spielerlebnis für Gruppenmitglieder die nur einen 16:9 Monitor haben. Insbesondere bei PvP-Kämpfen dürften Spieler mit einem kleineren Monitor einen großen Nachteil haben. Auch bei diesem Thema sucht Blizzard noch nach einer Lösung.

Hi all,

When making games, there are certain realities development teams need to face when confronted with dilemmas that impose on the gameplay experience. For this remaster, two of our core principles are protecting the authenticity of the original Diablo II experience and making it more accessible in this modern age. Our goal is to honor this timeless classic while also opening it to a new generation of players. So, keeping that in mind, as we approach the launch of Diablo II: Resurrected, we wanted to take this opportunity to share some insight on a handful of in-game features we revisited following the Technical Alpha and Beta events.

Console Lobbies / Chat Update

During the Early Access Beta, we identified and fixed a bug preventing console players from grouping up in multiplayer. As we progressed, this system was working as intended for the Open Beta during our testing; and when we modernized the Diablo II experience for the console, we designed the game so players didn’t have to rely on lobbies to play with others. Instead, players can invite their friends into their game directly or utilize the Party Finder to join up alongside other players with similar objectives. With that said, over the past couple of weeks, we have seen many discussions and expressed concern over the difficulty of joining the appropriate games based on a player’s current activities. In Beta, finding other parties on console was confined to a few conditions. For example, if the player was on an identical quest as you, with a similar character level and the same difficulty, you could join into that other player’s multiplayer session.

For modes such as PvP or the Cow Level, console lobbies don’t propagate until you hit a few minimum requirements. For PvP, players need to reach level 9. For the Cow Level, players need to complete that challenge on their own front first. For these two modes, once those conditions have been met, console lobbies of those activities will become visible for those players. There is also a Free Roam option players can opt into if no quest is selected. There is no quest restriction, but players that share similar levels and identical difficulty will be able to share a multiplayer session. A lobby is automatically converted to Free Roam once a player’s character completes the initial quest that a lobby started as in that multiplayer session.

Following our Beta, we’ve seen many console players requesting more options to better navigate activities in multiplayer. We’ve added Bosses and Zones tabs to the Party Finder, so players can better coordinate on that front, alongside the Pandemonium event, Uber Diablo event, and PvP/Dueling. Some console players have also requested the option to create custom lobbies. That is not a feature we’re supporting at launch, but as we progress, we’ll continue to monitor feedback on this topic after the launch of Diablo II: Resurrected.

Shown below is a breakdown of additional parameters players will be able to sort by in the Party Finder at launch beyond the quest options that were present during Beta:

Boss Kills

  • Andariel: Requires Act 1 completion

  • Duriel: Requires Act 2 completion

  • Mephisto: Requires Act 3 completion

  • Diablo: Requires Act 4 completion

  • Baal: Requires Act 5 completion

  • Cow King: Act 4 or Act 5 completion depending on Classic or Expansion character

Zones

  • Free Roam: No requirement

  • Tristram: Requires nothing

  • Canyon of the Magi Tombs: Requires Act 1 completion

  • Chaos Sanctuary: Requires Act 2 completion

  • Pindleskin: Requires Act 4 completion

  • Maggot Lair: Requires Act 1 completion

Other

  • Pandemonium Event: Act 5 completion

  • Uber Diablo: Act 5 completion

  • PVP/Dueling: Requires level 9

Lastly, we’ve seen a lot of discussion surrounding the Chat functionality on console. We designed the game to be the best experience on each platform you play, for console, the primary way for players to communicate is through native voice chat on their platform. So, we’re not making any changes on that front, but we’ll continue to monitor that feedback to see if it remains a prevalent area of concern for our players. If so, we’ll explore making changes or adding more functionality to the in-game chat system post-launch.

TCP / IP Support

We initially announced the removal of TCP / IP support in our Beta blog, noting that this functionality would not be present in the Beta or in the final game. We want to take this time to share our insight on why we removed this feature. Following the Technical Alpha, we learned that this functionality was enabling significant security-related issues to our game. We’re aware that removing this feature adds a large hurdle for talented multiplayer modders in our community. Still, our priority is to keep this game’s ecosystem as secure as possible for all of our players.

Despite this change, a form of modding will still be possible. Players will have the ability to modify specific files which include adjusting values of skills, items, and more. However, keep in mind the Classic client of Diablo II will still exist and that is not going away. Multiplayer mods will still be able to exist and thrive on that platform by our community there.

Ultrawide Support Changes

Ultrawide monitor support being modified was a subject we saw heavily discussed across our channels following the Beta. In the Technical Alpha, players with Ultrawide hardware saw their full 21:9 screens utilized during that test. However, during that test we identified limitations affecting those players and others. For example, the AI failed to sense the player and trigger attacks. Furthermore, players with 21:9 monitors were able to pull many more monsters into battle at a range limit beyond the original game’s intention. In a scenario where players (for example: playing a ranged class) were attacking monsters, players with 21:9 monitors could hit enemies with that extra screen space, but the monsters would not pull or react, but could still be defeated. Ultimately, the AI doesn’t register getting hit from that additional distance a 21:9 monitor provides. That’s not intended, especially if you’re sharing a game with a 16:9 user. To protect the integrity of everyone’s experience and promote an equal playing field for all, those with Ultrawide monitors will be able to have their game screen purview extended to 19:9 (the maximum length of the in-game limitation zones) with a vignette on the sides of the game screen. We recognize that players have spent a lot of money to assemble their 21:9 hardware setups and seeing black bars may be frustrating for their experience. So, we’ll continue to watch these discussions and explore possible solutions that don’t change how the game is played.

To those of you who participated in the Beta event, we appreciate your time and feedback in making Diablo II: Resurrected a better experience for those at launch. Please stay tuned, as we will be standing up new dedicated forums for the Diablo II: Resurrected community to continue discussing the game and sharing their experiences. We are diligently working on getting everything ready for the September 23 release. We can’t wait for everyone to get back to the Rogue Encampment to begin their quest east. Always to the east.

Thanks
Diablo Community Team

Quelle: Blizzard


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Kommentare:

Geschrieben von Gast am 01.10.2021 um 10:06

Sozusagen das Herz von D2 rausgerissen...
Spiele Diablo seit dem ersten Teil und D3 war schon schlimm aber ein D2 ohne Lobby ??Absoulut witzlos.. Bessere Erfahrungen sammeln ???
Spielesuche findet keine Mitspieler, Trades so gut wie unmöglich wenn man im Spiel handeln will und einfach nur kotz..
Blizzard is einfach nich mehr was es mal war und ich für meinen Teil werde mir nach knapp 20 Jahren D4 sparen und auf Poe 2 umsteigen.. R.I.P

Geschrieben von Gast am 14.09.2021 um 11:42

Wer ist denn die „Mehrheit“ und wer die „Minderheit“?
Fakt ist, ihr bekommt ein „altes Spiel“ mit schönerer Grafik.
Wer D3 jetzt gerne zockt, dem liegt D2 wahrscheinlich nicht.
Als D3 veröffentlich wurde, war es D2 näher als das heutige D3.
D3 ist heute ein völlig anderes Spiel. Halt den Wünschen der Masse angepasst.

Geschrieben von Gast am 12.09.2021 um 22:39

"Mimimi kein Ultrawide Support? Sauerei! Es werden immer mehr Ultrawide Monitore gekauft!"

Klar, weniger geht ja auch kaum! xD

Finde es aber lustig, dass ein Teil der Fangemeinde rumheult, wenn es um Personal Loot vs FFA Loot geht von wegen "Das war schon immer so! Außerdem sind die in der Minderheit!!!" (Komisch, ich hab bisher mehr Leute gesehen, die für Personal Loot sind, oder zumindest nichts gegen eine Funktion haben, die es erlaubt, mit Personal Loot oder wie früher zu spielen)


Da sind die Old School Leute komischerweise dafür, dass es nicht zu Änderungen kommt, weil Minderheit.
Aber wenn man selbst in der Minderheit ist (Ultrawide), ist es komischerweise was Anderes?

Hauptsache nur das, was einen selbst anspricht. Egoisten!
Nur mal so, die Bedürfnisse vieler stehen über den Bedürfnissen weniger!

Geschrieben von Gast am 12.09.2021 um 22:35

Beschäftigst du dich erst seit gestern mit Gaming?
Wenn nicht, dann solltest du das eigentlich wissen, dass es üblich ist, dass im Vorfeld, besonders wenn der Release schon bald ist, von Newsseiten viel über das Spiel berichtet wird?

Dich zwingt übrigens niemand, dass du die Diablo 2 Artikel auch liest.

Scheint ja auch doch relevant für dich zu sein. Sonst würdest du Artikel über ein Spiel, dass du momentan für irrelevant hältst, einfach wie ein erwachsener und geistig reifer Mensch ignorieren, anstatt die Artikel anzuklicken, deinen Senf dazu zu geben und damit auch bei der Verbreitung zu helfen.

Wenn du es wirklich nicht magst, dann klick die D2 Artikel einfach nicht an und heul nicht rum!

Geschrieben von Gast am 11.09.2021 um 18:21

bringt mehr zu diablo 2 wenns draußen ist momentan wo es noch nicht da is wird hier alles nur mit d2 zugespammt jessie.. sorry das is für mich momentan alles irrelevantes zeug . blizzard soll sich um d3 endlich kümmern im öffi kein 125+ spielbar egal ob areadamage raus oder nicht ab 125 beginnt es in 4er gruppe so abartig zu ruckeln das alle dauernd nur verrecken. wie soll man da in gruppe hohe portale laufen ?? unspielbar !

Geschrieben von Gast am 08.09.2021 um 18:22

So einen Käse das Spiel nur wegen der Monitorunterstützung zu kaufen habe ich noch nie gehört.
Die Erklärung klingt aber plausiebel.
Schade das man DII Classic nicht zusammen mit Rescurected spielen kann, aber dann müsste man die Verseuchung durch Boots dort ja auch entfernen.

Geschrieben von Gast am 08.09.2021 um 18:21

Natürlich hat man im Solo einen Vorteil:

Gegner angreifen/töten ohne Gegenreaktion, weil du außerhalb der Reichtweite bist.

Ultrawide ist immer noch Nische!

Geschrieben von Gast am 08.09.2021 um 18:12

Immer dieses veralgemeinerte Rumgejammere...

a) Wurden oben die Gründe erläutert.

b) Niemand hat Dich gezwungen das Spiel bereits jetzt zu kaufen! Wenn Dir das Feature so ungemein wichtig ist, warte halt bis solche Punkte geklärt sind.

Geschrieben von Gast am 08.09.2021 um 17:26

Keine Unterstützung für ultrawide, inzwischen werden immer mehr ultrawide Monitore gekauft. Die Begründung für fehlenden Support ist Käse, da man im Solo keinen Vorteil hat, Also heißt es mit diesen lästigen schwarzen Balken spielen oder gar nicht. Leider hat das vorher Niemand gewusst und nun das Spiel gekauft. Ganz klar Abzocke. Danke Blizzard

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